25 d’agost 2012

Tenim Generador!!!





El generador ha arribat en la única avoineta d'avui. Hi ha hagut molta emoció, a l'hospital i per a nosaltres tenir l'electricitat assegurada és molt important. Ja li estan construint una caseta perquè no es mulli, estigui protegit del fred, vent, neu, pluja i pols.


El fuel segueix sent una incògnita, les mules van arribar al Tibet i estan a l'espera que un emissari que ha anat caminant des Simikot contacti amb la màfia xinesa. Però no està molt clar que s'aconsegueixi. Així que han traçat un pla B, demà passat un helicòpter portarà 100 litres del preuat petroli, a un preu que us podeu imaginar, car, evidentment. Però és el que hi ha, en una zona tan remota com aquesta ja aneu veient que qualsevol cosa és d'una dificultat extrema. Per això estem aquí, per ajudar-los en el que estigui a la nostra mà.

I segueixen arribant caixes de material per al nostre quiròfan, sembla que no acabem mai de rebre coses, però recordeu que estava buit quan vaig arribar, no hi havia més que el llum i la taula quirúrgica. En menys d'un mes, gairebé no m'ho crec, està tot a punt. La gent de l'hospital està molt contenta, cada vegada que arriben nous paquets em pregunten si tot això ho ha pagat la gent de Spain, els hi dic que sí, que tot el que arriba és gràcies a la col·laboració de molta gent que ha cregut en un projecte que semblava una bogeria però que aquí és, gràcies a totes aquestes les persones, tots els que veieu a les fotografies podran ser operats en cas de necessitat.
Ha arribat un fax del Govern en què diu que estem autoritzats a realitzar el Surgycal Camp, és a dir, podem operar. Aquest era un tema que ens tenia preocupats, no hem vingut a repartir gelocatil, aspirines o amoxicil · lina, ni a fer cures simples, hem vingut a intervenir gent quirúrgicament, programada i d'urgència si es dóna el cas, així que calia assegurar-se que teniem permís del govern per fer-ho.

Ara que ja ho tinc tot lligat m'adono que la meva capacitat per dur a terme l'organització de tot aquest projecte és bona, tenia els meus dubtes al principi, el primer dia que vaig veure on havíem de treballar.
Avui estic segura i tinc molt clar que no m'he equivocat i que la gent que ha confiat en mi gaudirà treballant a Humla. Us espero. Ja queda menys per començar.
Una abraçada a tots, a l'equip quirúrgic i a tots els que heu col·laborat a
Humla: Cirurgia General 2012.
Marta