24 d’agost 2012

L´olla esterilizadora a tota canya!



Estic molt contenta, l'olla esterilitzadora funciona a la perfecció, em fa una mica de por per què agafa molta pressió, i a la que la vàlvula es dispara sembla que vagi a explotar, però els paquets de roba surten estèrils, les gomes de l'aspirador no s'han fos i les cànules Yankauer de plàstic no s'han deformat. Un èxit!




Ahir va ser el primer dia que en llevar-me vaig poder veure totes les muntanyes que ens envolten sense núvols, el dia era gris però l'espectacle va ser una passada. La glacera que tinc davant era molt maca.
Però el dia no va ser bo del tot. Em vaig fer, no sé com, una rascada a l'interior de l'ull esquerre i he passat la negra, quin mal !!!, tot el dia amb els ulls tancats, ulleres de sol per les emergències, lavabo i menjar, i col·liris a tot drap.
Avui estic millor, una mica de molèstia, encara amb ulleres de sol.

Els medicaments i les gases han arribat avui. Les gases eren estèrils, però a l'avioneta la pressió atmosfèrica els ha rebentat les bossetes i han deixat de ser estèrils, i per rematar la desgràcia de les pobres gases, havien col·locat una garrafa de formol que ha vessat una mica-bastant, i han quedar una mica mullades, coses de l'Himàlaia.
Amb els medicaments hi ha una mica d'embolic; tinc unes llistes, les meves i les de la subministradora que no coincideixen amb les dosis. El Paracetamol l´han portat de 150 mg., el voliem de gram, el Midazolam de 1 mgr per ampolla, el voliem de 15 mgrs. Quan els comento el tema em diuen que al Nepal la gent és petita i per això les medicines tenen menys quantitat de medicament. I m'ho diuen absolutament convençuts, als europeus ens veuen molt grans i és per això que tenim els nostres medicaments sobradets de dosi. En fi, s´haurà de sumar i mutiplicar per tenir paracetamol d'1 gram! Què hi farem!